Krkonoše - Víkend (březen 2017)

kategorie: cestovani
klíčová slova: jarní krkonoše, zasněžené krkonoše, krkonoše 2017, harrachov, špindlerův Mlýn, pec pod sněžkou, krnap, krkonoše trek, žižkova bouda

3 Krkonoše - Víkend (březen 2017)

Jarní Krkonoše na trase Harrachov, Špindlerův Mlýn, Pec pod Sněžkou a výstup pod Sněžku s Ondrou Novotným. Náročné stoupání a klesání okolo 600m ve dne i noci, dešti, chumelenici, ale i slunci, které vyšlo poslední den. Jeden den jsme bivakovali ve Špindlu a druhý se ubytovali v Peci. Nachodili jsme přes 40km napříč Krkonošemi a mohli vidět opravdovou krásu národního parku na některých cestách i bez turistů.

Obsah:

Mapa: https://mapy.cz/s/1ukw9

Přechod Krkonošemi - Víkend, březen 2017

Pátek
Vyjíždíme vlakem pátečního odpoledne na víkend do Harrachova. Lokalitu mám prochozenou dva měsíce zpět, tak se bez problému orientuji. Po přesunu busem na druhý konec města vyrážíme za tmy pěšku do Špindlerova Mlýna. Cestou míjíme hospůdku Lesní Zátiší, chatu Dvoračky, tak zhruba 5 hodin ve vzdálenosti 16km jdeme lesem. V místech, kde je nafoukaný sníh se musíme prodírat sněhem, který nám napadá do bot. V půl dvanácté si schováváme batohy u turistického altánku, kde poté přespíme. Luxusní kluby jsou předražené i na Čechy, že nám stačí návštěva Dolská klubu a jdeme pryč.

Sobota
Tři hodiny spánku přioblečený kolem nuly nestačili, že brzy začlo svítat. Stoupáme ze Špindlu do Pece v chumelenici ve vzdálenosti 11km přes chatu Výrovka a Richtrovy boudy. Tahle trasa mi přijde jedna z nejkrásnějších kolem Svatopetrského potoka nejsou vyježděné lyžařské stopy. Z posledních sil hladoví se dostáváme odpoledne do Peci pod Sněžkou a hledáme vyhlášenou restauraci a hotel Hvězda. Doporučuji Ondrovi svíčkovou, kterou mají jako specialitu podniku. Osušíme se, nabereme energii a jdeme 2km od centra se ubytovat do Žižkovy boudy. Večer už jen vysedáváme v poloprázdné restauraci, protože ubytovaných moc není. Interiér ze starého dřeva je vskutku nádherný a tak se vyplatilo tu být než v předražených moderních hotelech v centru.

Neděle
Jasná obloha bez mráčků nás ráno probudí a tak do osmi balíme. Ještě posnídáme v přízemní restauraci, kde jsou naservírované švédské stoly. Rozdělujeme se, protože každý chce dnes jinam. Mám za cíl výstup na Sněžku bez výjezdu lanovky, ale protože jsem nedodržoval předchozí den pitný režim, bolí mě hlava. Dojdu na Růžovou horu, kde se opět potkám s Ondrou. Mraky rychle přicházejí, a tak i bez sil a špatného počasí se vracím dolů. Společně odjíždíme busem do Trutnova, hlavního spoje na Prahu, kde nakoupíme, a vracíme se vlakem domů.